Absztrakt 2012. január 01-ét megelõzõen a tûzvédelem, polgári védelem és a veszélyes anyagokkal kapcsolatos hatósági tevékenységek, feladatok szervezetileg elkülönült szervezetek hatáskörébe tartoztak. A kialakított rendszer nem tette lehetõvé az egyes résszakterületeken folyó hatósági tevékenységek összehangolását, az egységes követelménytámasztást. Az egyes önálló hatóságok saját részterületükön esetenként azonos feladatot eltérõ módon hajtottak végre, és az azonos tényállást a hivatásos önkormányzati tûzoltóságok eltérõen értelmeztek. 2012. január 01-ét követõen a szakterület hatósági tevékenysége során jelentkezõ feladtok végrehajtása, jogszabályok értelmezése egységessé vált. A szerzõ a jelen cikkben igyekszik bemutatni a bekövetkezett változásokat, és a két idõszak jogszabályi háttere alapján összehasonlítani a hatósági tevékenységet. Before 1-st of January 2012 the authoritative activities and tasks related to fire protection, civil protection and dangerous substances had been belonged to the organically separated organisations. The established system did not make it possible the coordination of the partial authoritative activities, and the establishments of uniform requirements. The independent authorities from time to time implemented the same task in different way, and the professional municipal fire brigades interpreted differently the same statement of facts. After 1-st of January the implementation of the tasks and the interpretation of legal regulations raised up during the authoritative activities of the special professional fields became unified. The author of this article tries to introduce the occurred changes, and compare the authoritative activities of the two periods in accordance with their legal background. Kulcsszavak: hatósági tevékenység, közigazgatási eljárás, katasztrófavédelem ~ authoritative activities, public administration procedure, disaster management
|