Szegediné Lengyel Piroska:

TANULÓKÖZPONTÚ ÉRTÉKELÉSI SZEMLÉLETMÓD A FELHÕOKTATÁSBAN

Absztrakt

Az e-vizsgáztatás a hagyományos vizsgáztatáshoz képest új módszerek, új értékelési eljárások kialakítását teszi szükségessé, ami új igényeket, új követelményeket támaszt a virtuális térben oktató intézményekkel szemben, azaz, ezek az intézmények a tanulói értékelés vonatkozásában számos dilemmával kénytelenek szembesülni. A fõ kérdés, tekintélyelvû legyen-e az e-vizsgáztatás vagy a tanulói szabadságra épüljön, és mindez hogyan valósítható meg virtuális térben, az elektronika eszköztárával. A cikk bemutatja a virtuális térben zajló értékelési eljárások kidolgozásának egyfajta lehetséges szemléletmódját, illetve e-oktatási modelleken keresztül bemutat néhány e-értékelési módszert.

The modern high education institutes rely, to a major and continuously increasing extent, on e-teaching methods. They face, when developing these methods, new problems and challenges, especially in the field of examinations, where the dilemmas of “how to change the traditional evaluation procedures for e-solutions” have appeared. Immediately, at the starting point, there is key question here to answer: whether to follow the traditional “respect-oriented” examination methodology or to discover and apply the specific opportunities for providing students with more freedom in the examinations, which may be grasped and elaborated due to the ever developing technology and tools of e-education. The present article aims at approaching and answering some aspects of the above key question and presenting some evaluation methods of e-education models.

Kulcsszavak: tanulóközpontú oktatás, formális oktatás, informális oktatás, formatív értékelés, önértékelés ~ student-centered education, formal education, informal education, formative assessment, self-assessment

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz