Absztrakt A tûzjelzõ berendezések (továbbiakban TJB) üzemeltetése egy látszólag jól szabályozott terület. Ennek ellenére a gyakorlat azt mutatja, hogy a tûzjelzõ berendezések üzemeltetése, felülvizsgálata és karbantartása során sok a félreértés elsõsorban azzal kapcsolatban, hogy ki milyen felhatalmazással, jogosultsággal és tudással, milyen szinten és hogyan férhet hozzá egy tûzjelzõ rendszerhez. Cikkem megírását ez a hosszú idõ óta nem teljes körûen tisztázott kérdéskör inspirálta. A témát több oldalról is megközelítem, elsõsorban a karbantartásban részt vevõk, ahhoz szorosan kapcsolódó érdekelt felek szempontjait figyelembe véve, illetve a karbantartást szabályozó jogszabályok és vonatkozó mûszaki elõírások szempontjából. Elsõsorban a hosszú távú üzemeltetés feltételrendszerét, és az egyes szereplõk ehhez kötõdõ jogait, kötelezettségeit vizsgálom, annak összefüggéseire világítok rá. This article was inspired by a not fully solved issue. By the way ostensibly this is a well regulated area, the practice shows different. The participant often does not know what kind of mandate, authority and knowledge needs to access a fire alarm system (hereinafter referred to as TJB). Sometimes it's not clear, who and how should access the TJB. I would like to look at this question in several view of point, for example from the point of the law, the manufacturer, the facility management and the maintenance. Mainly I would like to focus on the participant's rights and duties. Kulcsszavak: tûz, tûzbiztonság, tûzjelzõ berendezés, karbantartás ~ fire, fire safety, fire alarm system, maintenance
|