Absztrakt A kormányzat az ország legnagyobb adatkezelője. Adatkezelési- és feldolgozási tevékenységüket törvényi felhatalmazás alapján, az adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően végzik. A helyi adatvédelmi hatóság felelős a tevékenység felügyeletéért, de ennek keretében ritkán foglalkoznak az információbiztonsági jó gyakorlat által elvártakkal. A tanulmány összehasonlító elemzés végez a német és a magyar e-kormányzati ügyfélszolgáltatások tekintetében. A kutatás központjában az állampolgár és a közigazgatási szerv közötti kommunikáció kriptográfiai algoritmusainak és protokolljainak analízise áll. Ez magában foglalja az általános közigazgatási portálok, valamint specifikus szolgáltatások, mint az adóügyi nyilvántartások rendszerét. A téma aktualitását A kutatás célja a nemzetközi jó gyakorlat meghatározása és így a jogalkalmazó felé az alkalmazandó technikai beállításokra vonatkozó javaslat bemutatása. The government is the largest data controller of a country. Their data controlling- and processing activities are authorized by the law and done according the data protection regulation. The local data protection authority is typically in charge to overview this process. As they are in charge of the legal issues, but hardly ever deal with the information security best practices. The paper is about a comparative research of the communication security of e-Government services in Germany and Hungary. The focus point of the research is to analyze the cryptographic security algorithms and protocols which encrypt the communication in the relations of the citizen and a governmental body. This includes the general e-Government portals, central authorities and specialized services, like income tax reporting solutions. The goal of the research is to provide a best practice usable for governmental communication based on international standards and current practices. Kulcsszavak: Elektronikus közszolgáltatások, Kommunikációs protokollok, Weblapok biztonsága, Electronic public services, Communication protocols, Webpage security
|