Archivum

2018.

XIII. Évfolyam 1. Szám - 2018. március

XIII. Évfolyam 2. Szám - 2018. június

2017.

XII. Évfolyam 1. Szám - 2017. március

XII. Évfolyam 2. Szám - 2017. június

XII. Évfolyam 3. Szám - 2017. szeptember

XII. Évfolyam 4. Szám - 2017. december

2016.

XI. Évfolyam 1. Szám - 2016. március

XI. Évfolyam 2. Szám - 2016. június

XI. Évfolyam 3. Szám - 2016. szeptember

XI. Évfolyam 4. Szám - 2016. december

2015.

X. Évfolyam 1. Szám - 2015. március

X. Évfolyam 2. Szám - 2015. június

X. Évfolyam 3. Szám - 2015. szeptember

X. Évfolyam 4. Szám - 2015. december

2014.

IX. Évfolyam 1. Szám - 2014. március

IX. Évfolyam 2. Szám - 2014. június

IX. Évfolyam 3. Szám - 2014. szeptember

IX. Évfolyam 4. Szám - 2014. december

2013.

VIII. Évfolyam 1. Szám - 2013. március

VIII. Évfolyam 2. Szám - 2013. június

VIII. Évfolyam 3. Szám - 2013. szeptember

VIII. Évfolyam 4. Szám - 2013. december

2012.

VII. Évfolyam 1. Szám - 2012. március

VII. Évfolyam 2. Szám - 2012. június

VII. Évfolyam 3. Szám - 2012. szeptember

VII. Évfolyam 4. Szám - 2012. december

2011.

VI. Évfolyam 1. Szám - 2011. március

VI. Évfolyam 2. Szám - 2011. június

VI. Évfolyam 3. Szám - 2011. szeptember

VI. Évfolyam 4 . Szám - 2011. december

2010.

V. Évfolyam 1. Szám - 2010. március

V. Évfolyam 2. Szám - 2010. június

V. Évfolyam 3. Szám - 2010. szeptember

V. Évfolyam 4. Szám - 2010. december

2009.

IV. Évfolyam 1. Szám - 2009. március

IV. Évfolyam 2. Szám - 2009. június

IV. Évfolyam 3. Szám - 2009. szeptember

IV. Évfolyam 4. Szám - 2009. december

2008.

III. Évfolyam 1. Szám - 2008. március

III. Évfolyam 2. Szám - 2008. június

III. Évfolyam 3. Szám - 2008. szeptember

III. Évfolyam 4. Szám - 2008. december

2007.

II. Évfolyam 1. Szám - 2007. március

II. Évfolyam 2. Szám - 2007. június

II. Évfolyam 3. Szám - 2007. szeptember

II. Évfolyam 4. Szám - 2007. december

2006.

I. Évfolyam 2. Szám - 2006. szeptember

I. Évfolyam 3. Szám - 2006. december

Tóth András:

Information security for electric cars in accordance with nist critical infrastructure cybersecurity framework

Absztrakt

The automotive cybersecurity environment is dynamic and is expected to change continually and, at times, rapidly. The security of the information is a mandatory requirement of all electric cars, which are connected to different networks to communicate among each others or connect to additional systems to get updates or road and traffic information. Some agencies have already developed cybersecurity framework to reach this goal. In this paper, I have specified the NIST Cybersecurity Framework core component functions as a vehicular cybersecurity solution, which supports the information security throughout the complete lifecycle of the vehicles. „Supported BY the ÚNKP-17-4-IV-NKE-5 New National Excellence Program of the Ministry of Human Capacities”

Az autóipari kiberbiztonsági környezet dinamikus, és várhatóan folyamatosan és, napjainkban, gyorsan változik. Az információk biztonsága kötelező követelménye minden olyan elektromos gépjárműnek, amely különböző hálózatokhoz kapcsolódik, hogy ez által képesek legyenek egymás között kommunikálni, vagy olyan további rendszerekhez kapcsolódni, melyek segítségével frissítéseket vagy út- és forgalmi információkat szerezhetnek be. Egyes vállalatok már kidolgozták egy-egy kiberbiztonsági keretrendszert e cél elérése érdekében. Ebben a cikkben a NIST Cybersecurity Framework által meghatározott központi összetevők funkcióit olyan járműbiztonsági megoldásként határoztam meg, melyek a gépjármű teljes életciklusa során támogatja az információbiztonságot. „ Az Emberi Erőforrások Minisztériuma ÚNKP-17-4-IV-NKE-5 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programjának támogatásával készült”

Kulcsszavak: automotive cybersecurity environment, cybersecurity framework, Vehicle-to-Vehicle (V2V), Vehicle-to-Internet of Things (V2IoT), Vehicular Ad-hoc Networks (VANETs), Vehicular Cloud Computing (VCC) ~ autóipari kiberbiztonsági környezet, kiberbiztonsági keretrendszer, gépjárművek közötti kommunikáció (V2V), gépjármű és dolgok internete közötti kommunikáció (V2IoT), gépjárműves ad-hoc hálózatok (VANETs), gépjárműves felhő informatika (VCC)

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz