Archivum

2018.

XIII. Évfolyam 1. Szám - 2018. március

2017.

XII. Évfolyam 1. Szám - 2017. március

XII. Évfolyam 2. Szám - 2017. június

XII. Évfolyam 3. Szám - 2017. szeptember

XII. Évfolyam 4. Szám - 2017. december

2016.

XI. Évfolyam 1. Szám - 2016. március

XI. Évfolyam 2. Szám - 2016. június

XI. Évfolyam 3. Szám - 2016. szeptember

XI. Évfolyam 4. Szám - 2016. december

2015.

X. Évfolyam 1. Szám - 2015. március

X. Évfolyam 2. Szám - 2015. június

X. Évfolyam 3. Szám - 2015. szeptember

X. Évfolyam 4. Szám - 2015. december

2014.

IX. Évfolyam 1. Szám - 2014. március

IX. Évfolyam 2. Szám - 2014. június

IX. Évfolyam 3. Szám - 2014. szeptember

IX. Évfolyam 4. Szám - 2014. december

2013.

VIII. Évfolyam 1. Szám - 2013. március

VIII. Évfolyam 2. Szám - 2013. június

VIII. Évfolyam 3. Szám - 2013. szeptember

VIII. Évfolyam 4. Szám - 2013. december

2012.

VII. Évfolyam 1. Szám - 2012. március

VII. Évfolyam 2. Szám - 2012. június

VII. Évfolyam 3. Szám - 2012. szeptember

VII. Évfolyam 4. Szám - 2012. december

2011.

VI. Évfolyam 1. Szám - 2011. március

VI. Évfolyam 2. Szám - 2011. június

VI. Évfolyam 3. Szám - 2011. szeptember

VI. Évfolyam 4 . Szám - 2011. december

2010.

V. Évfolyam 1. Szám - 2010. március

V. Évfolyam 2. Szám - 2010. június

V. Évfolyam 3. Szám - 2010. szeptember

V. Évfolyam 4. Szám - 2010. december

2009.

IV. Évfolyam 1. Szám - 2009. március

IV. Évfolyam 2. Szám - 2009. június

IV. Évfolyam 3. Szám - 2009. szeptember

IV. Évfolyam 4. Szám - 2009. december

2008.

III. Évfolyam 1. Szám - 2008. március

III. Évfolyam 2. Szám - 2008. június

III. Évfolyam 3. Szám - 2008. szeptember

III. Évfolyam 4. Szám - 2008. december

2007.

II. Évfolyam 1. Szám - 2007. március

II. Évfolyam 2. Szám - 2007. június

II. Évfolyam 3. Szám - 2007. szeptember

II. Évfolyam 4. Szám - 2007. december

2006.

I. Évfolyam 2. Szám - 2006. szeptember

I. Évfolyam 3. Szám - 2006. december

Vas Tímea:

NDAB (Nato Deployable Airbase) légiforgalmi szolgálatai (ATS) és mobil ATM eszközei

Absztrakt

A mobil, telepíthető ATM rendszerek a hadműveleti terület különböző mélységeiben, az egyes haderőnemekhez tartozó repülőeszközök és polgári repülőgépek ideiglenes vagy hosszabb távú településéhez szükséges légiforgalmi szolgálatást biztosítják. A cikkben azt vizsgálom, hogy milyen körülmények befolyásolják a telepített repülőtereken, leszállóhelyeken a repülésbiztonság fenntartásához szükséges és elégséges légiforgalmi szolgáltatás szintjét, és azokhoz milyen telepíthető eszközök, képességek járulnak hozzá. A vizsgálathoz felhasználom azokat a légiforgalmi statisztikákat is, melyek afganisztáni repülőterekről származnak, és jól szemléltetik a légiforgalom sűrűségét, összetettségét, valamint a hozzájuk tartozó légiforgalmi szolgáltatásokat és azt biztosító eszközöket. "A mű a KÖFOP 2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 azonosítószámú, „A jó kormányzást megalapozó közszolgálat-fejlesztés” elnevezésű kiemelt projekt keretében, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem felkérésére a Concha Győzó Doktori Program keretében készült."

The mobile-, deployable ATM systems are responsible for the provision of necessary air traffic services for military and civilian aircraft, in different depth of the theatre of operation for temporary or longer term location. In the paper I would like to examine those conditions affecting the necessary and sufficient level of air traffic services on behalf of flight safety and associated deployable equipment and capabilities. The flight statistics, originating from different airfield of Afghanistan, could be sufficient for examination, and well illustrating the density and complexity of air traffic, the associated air traffic services and equipment. „The work was created in commission of the National University of Public Service under the priority project KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 titled „Public Service Development Establishing Good Governance” in Győző Concha Doctoral Program

Kulcsszavak: légiforgalmi szolgálatok, hadműveleti repülőterek, telepíthető képességek, légtér, ~ air traffic services, airfields at TO, deployable capabilities, airspace

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz