Archivum

2019.

XIV. Évfolyam 1. Szám - 2019. március

XIV. Évfolyam 2. Szám - 2019. június

XIV. Évfolyam 3. Szám - 2019. szeptember

2018.

XIII. Évfolyam 1. Szám - 2018. március

XIII. Évfolyam 2. Szám - 2018. június

XIII. Évfolyam 3. Szám - 2018. szeptember

XIII. Évfolyam 4. Szám - 2018. december

2017.

XII. Évfolyam 1. Szám - 2017. március

XII. Évfolyam 2. Szám - 2017. június

XII. Évfolyam 3. Szám - 2017. szeptember

XII. Évfolyam 4. Szám - 2017. december

2016.

XI. Évfolyam 1. Szám - 2016. március

XI. Évfolyam 2. Szám - 2016. június

XI. Évfolyam 3. Szám - 2016. szeptember

XI. Évfolyam 4. Szám - 2016. december

2015.

X. Évfolyam 1. Szám - 2015. március

X. Évfolyam 2. Szám - 2015. június

X. Évfolyam 3. Szám - 2015. szeptember

X. Évfolyam 4. Szám - 2015. december

2014.

IX. Évfolyam 1. Szám - 2014. március

IX. Évfolyam 2. Szám - 2014. június

IX. Évfolyam 3. Szám - 2014. szeptember

IX. Évfolyam 4. Szám - 2014. december

2013.

VIII. Évfolyam 1. Szám - 2013. március

VIII. Évfolyam 2. Szám - 2013. június

VIII. Évfolyam 3. Szám - 2013. szeptember

VIII. Évfolyam 4. Szám - 2013. december

2012.

VII. Évfolyam 1. Szám - 2012. március

VII. Évfolyam 2. Szám - 2012. június

VII. Évfolyam 3. Szám - 2012. szeptember

VII. Évfolyam 4. Szám - 2012. december

2011.

VI. Évfolyam 1. Szám - 2011. március

VI. Évfolyam 2. Szám - 2011. június

VI. Évfolyam 3. Szám - 2011. szeptember

VI. Évfolyam 4 . Szám - 2011. december

2010.

V. Évfolyam 1. Szám - 2010. március

V. Évfolyam 2. Szám - 2010. június

V. Évfolyam 3. Szám - 2010. szeptember

V. Évfolyam 4. Szám - 2010. december

2009.

IV. Évfolyam 1. Szám - 2009. március

IV. Évfolyam 2. Szám - 2009. június

IV. Évfolyam 3. Szám - 2009. szeptember

IV. Évfolyam 4. Szám - 2009. december

2008.

III. Évfolyam 1. Szám - 2008. március

III. Évfolyam 2. Szám - 2008. június

III. Évfolyam 3. Szám - 2008. szeptember

III. Évfolyam 4. Szám - 2008. december

2007.

II. Évfolyam 1. Szám - 2007. március

II. Évfolyam 2. Szám - 2007. június

II. Évfolyam 3. Szám - 2007. szeptember

II. Évfolyam 4. Szám - 2007. december

2006.

I. Évfolyam 2. Szám - 2006. szeptember

I. Évfolyam 3. Szám - 2006. december

Vég Róbert László:

Az alternatív üzemanyagok és hajtásmódok hatása a jelenlegi gépjárművezető képzés műszaki oktatására

Absztrakt

A különböző járműkategóriák képzésére vonatkozó részletes tantervek bizonyos mértékű korszerű ismeretkört rögzítenek, pl. az alternatív üzemanyagok, elektromos és hibrid hajtási módok. Problémaként jelentkezik, hogy ezen ismeretkörök csak felületesen vannak megemlítve, minden részletes szakmai tartalmat mellőzve. A tanterv olyan sok előírást tartalmaz, hogy a képzés során rendelkezésre álló (vagy biztosítható) maximális óraszám is kevés ahhoz, hogy az oktatás lefedje az előírásokat. Az üzemanyag töltőállomásokon egyre több helyen lehet alternatív üzemanyagokat tankolni, viszont a képzés szinte semmit nem foglalkozik ezen üzemanyagokat felhasználó rendszerekkel. A cikk megpróbálja feltárni az alternatív üzemanyagok és hajtásmódok hatását a közúti gépjárművezető képzés műszaki oktatására, valamint megállapítani, hogy ezen ismeretköröket milyen mértékben szükséges oktatni, illetve mely ismeretekkel célszerű kiegészíteni a hatósági előírásokat. „A mű a KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 azonosítószámú, „A jó kormányzást megalapozó közszolgálat-fejlesztés” elnevezésű kiemelt projekt keretében működtetett Egyed István Posztdoktori Program keretében, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem felkérésére készült.”

Curriculums of driving trainings prescribe some competence in connection with the newest technologies such as alternative fuels, electric and hybrid propulsions in each driving category. It can be a problem that these topics are only superficially mentioned without any particular contents. The curriculum prescribes so many different topics, that even the maximum quantity of lesson is not enough to meet each requirement. We can buy alternative fuels at more and more petrol stations however the systems using these fuels are not part of the training. This article tries to explore the effects of alternative fuels and propulsions on the engineering part of driving training and to make decision how much deeply we should teach this knowledge. It also makes suggestion for complementing the competences prescribed by the authorities. „The work was created in commission of the National University of Public Service under the priority project KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 titled „Public Service Development Establishing Good Governance” in (the) István Egyed Postdoctoral Program.”

Kulcsszavak: gépjárművezető, autósiskola, alternatív üzemanyag ~driver, driving school, alternative fuel,

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz