Absztrakt Global Satellite Navigation Systems (GNSS) applications -using different satellite signals in space- are currently and hugely subjected to Electronic Attacks (EAs) such as Jamming, Spoofing, and/or Meaconing. Many accidents were observed in the past decade, while huge dependency on GNSS applications in governmental and private critical infrastructure, in both civil and military aspects. The EAs could be expensive and high-power such as the military-grade jammers, which are an integral pillar of navigation warfare (NAVWAR) strategies. On the other hand, EAs could be cheap and low-power such as the so-called Personal Protection Devices (PPD), which they are widely available. Electronic Attacks, most critically observed by ICAO and FAA, are in Ground Based Augmentation System -(GNSS/GBAS) Landing systems, in which is riskier and more critical than other applications due to the sensitivity of the final landing phase of all flights. The objective of this study is to evaluate the impact of the three different types of EA on the performance GNSS/GBAS landing system. On the other hand, to address and examine their latest proposed Electronic Protection Measures (EPM). A globális navigációs műholdrendszerek (GNSS) alkalmazásai, melyek különböző műholdas jeleket használnak az űrben, jelenleg komoly elektronikus támadásoknak (EAs) vannak kitéve, úgy mint a Jamming, Spoofing, és/vagy Meaconing. Számos baleset volt megfigyelhető az elmúlt évtizedben, miközben jellemző, hogy a kormányzati és magántulajdonú kritikus infrastruktúra nagymértékben függ a GNSS - alkalmazásoktól, polgári és katonai szempontból is. Az elektronikus támadások egyrészt drágák és nagy teljesítményűek is lehetnek, mint például a katonai szintű zavaró berendezések, amelyek a navigációs hadviselés (NAVWAR) szerves részei. Másészt az elektronikus támadások alacsony teljesítményűek is lehetnek és kedvező áron hozzáférhetőek, mint például az úgynevezett személyvédelmi eszközök (PPD), amelyek széles körben elérhetők. Az elektronikus támadásokat a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) és a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) a legkritikusabban figyeli a Földi telepítésű kiegészítő rendszeren (GNSS/GBAS), valamint a leszállási rendszeren, amely kockázatosabb és kritikusabb, mint más alkalmazások, a gépek leszállási fázisának érzékenysége miatt. A tanulmány célja az elektronikus támadások három különböző típusának a GNSS / GBAS teljesítménymérő rendszerre gyakorolt hatásának értékelése. Valamint a legutóbbi elektronikus védelmi intézkedések (EPM) megvitatása és megvizsgálása. Kulcsszavak: Global Navigation Satellite System, Ground Based Augmentation system, NAVWAR, Electronic Warfare, Electronic Attacks, Electronic Protection Measures~ Globális navigációs műholdrendszerek, Földi telepítésű kiegészítő rendszer, NAVWAR, EW, EA, Elektronikus védelmi intézkedések
|