Archivum

2019.

XIV. Évfolyam 1. Szám - 2019. március

XIV. Évfolyam 2. Szám - 2019. június

XIV. Évfolyam 3. Szám - 2019. szeptember

2018.

XIII. Évfolyam 1. Szám - 2018. március

XIII. Évfolyam 2. Szám - 2018. június

XIII. Évfolyam 3. Szám - 2018. szeptember

XIII. Évfolyam 4. Szám - 2018. december

2017.

XII. Évfolyam 1. Szám - 2017. március

XII. Évfolyam 2. Szám - 2017. június

XII. Évfolyam 3. Szám - 2017. szeptember

XII. Évfolyam 4. Szám - 2017. december

2016.

XI. Évfolyam 1. Szám - 2016. március

XI. Évfolyam 2. Szám - 2016. június

XI. Évfolyam 3. Szám - 2016. szeptember

XI. Évfolyam 4. Szám - 2016. december

2015.

X. Évfolyam 1. Szám - 2015. március

X. Évfolyam 2. Szám - 2015. június

X. Évfolyam 3. Szám - 2015. szeptember

X. Évfolyam 4. Szám - 2015. december

2014.

IX. Évfolyam 1. Szám - 2014. március

IX. Évfolyam 2. Szám - 2014. június

IX. Évfolyam 3. Szám - 2014. szeptember

IX. Évfolyam 4. Szám - 2014. december

2013.

VIII. Évfolyam 1. Szám - 2013. március

VIII. Évfolyam 2. Szám - 2013. június

VIII. Évfolyam 3. Szám - 2013. szeptember

VIII. Évfolyam 4. Szám - 2013. december

2012.

VII. Évfolyam 1. Szám - 2012. március

VII. Évfolyam 2. Szám - 2012. június

VII. Évfolyam 3. Szám - 2012. szeptember

VII. Évfolyam 4. Szám - 2012. december

2011.

VI. Évfolyam 1. Szám - 2011. március

VI. Évfolyam 2. Szám - 2011. június

VI. Évfolyam 3. Szám - 2011. szeptember

VI. Évfolyam 4 . Szám - 2011. december

2010.

V. Évfolyam 1. Szám - 2010. március

V. Évfolyam 2. Szám - 2010. június

V. Évfolyam 3. Szám - 2010. szeptember

V. Évfolyam 4. Szám - 2010. december

2009.

IV. Évfolyam 1. Szám - 2009. március

IV. Évfolyam 2. Szám - 2009. június

IV. Évfolyam 3. Szám - 2009. szeptember

IV. Évfolyam 4. Szám - 2009. december

2008.

III. Évfolyam 1. Szám - 2008. március

III. Évfolyam 2. Szám - 2008. június

III. Évfolyam 3. Szám - 2008. szeptember

III. Évfolyam 4. Szám - 2008. december

2007.

II. Évfolyam 1. Szám - 2007. március

II. Évfolyam 2. Szám - 2007. június

II. Évfolyam 3. Szám - 2007. szeptember

II. Évfolyam 4. Szám - 2007. december

2006.

I. Évfolyam 2. Szám - 2006. szeptember

I. Évfolyam 3. Szám - 2006. december

Kovács Zoltán:

FELHÕ ALAPÚ RENDSZEREK TÖRVÉNYES ELLENÕRZÉSI MÓDSZEREI VIZSGÁLATA
II. RÉSZ

Absztrakt

A napjaink kommunikációs szokásait nagymértékben meghatározzák az Internetes kommunikációt biztosító felhõ alapú rendszerek. Ezek azok a mindenki számára elérhetõ, akár csekély számítástechnikai tudással is használható, olcsón, sokszor ingyenesen igénybe vehetõ rendszerek, szolgáltatások, amelyek ma már szerves részét képezik mindennapi életünknek (pl. Facebook, gmail, Dropbox, Twitter, Skype stb.) Ezen rendszerek törvényes ellenõrzésének igénye a felhasználás ütemével arányosan nõ. A cikksorozat elsõ része áttekinti az említett rendszerek törvényes ellenõrzésének kihívásait, majd publikus forrásokból elérhetõ információkra alapozva jellemzõ példákat mutat be külföldi nemzetbiztonsági szolgálatok és rendvédelmi szervek által használt módszerekre. A második rész megvizsgálja a törvényes ellenõrzéshez rendelkezésre álló technikai lehetõségeket, felállítja az ezek elemzéséhez szükséges szempontrendszert, majd az így kialakított szempontrendszer alapján elvégzi azok elemzését.

The habits of recent communication have been dramatically determined by cloud computing which ensure communication via Internet. These systems and services, which have become the part of your everyday life, are available for everyone and can be used with slight IT knowledge at a low price or free (e.g. Facebook, gmail, Dropbox, Twitter, Skype, etc.). The requirement of lawful monitoring of these cloud computing systems has been growing proportionally to the growth of using. The first part of this article series is reviewing the problems appearing in lawful monitoring of cloud computing systems mentioned above, and then presenting representative lawful monitoring methods used by foreign national security services and law enforcement agencies based on public sources. The second part of this article series is analysing the possible technical solutions of lawful monitoring, setting up criteria which needed to analyse them, then doing the analysis of technical solutions by this criteria.

Kulcsszavak: felhõ alapú rendszerek, törvényes ellenõrzés, Skype ~ cloud computing, lawful monitoring, Skype

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz