Archivum

2019.

XIV. Évfolyam 1. Szám - 2019. március

XIV. Évfolyam 2. Szám - 2019. június

XIV. Évfolyam 3. Szám - 2019. szeptember

2018.

XIII. Évfolyam 1. Szám - 2018. március

XIII. Évfolyam 2. Szám - 2018. június

XIII. Évfolyam 3. Szám - 2018. szeptember

XIII. Évfolyam 4. Szám - 2018. december

2017.

XII. Évfolyam 1. Szám - 2017. március

XII. Évfolyam 2. Szám - 2017. június

XII. Évfolyam 3. Szám - 2017. szeptember

XII. Évfolyam 4. Szám - 2017. december

2016.

XI. Évfolyam 1. Szám - 2016. március

XI. Évfolyam 2. Szám - 2016. június

XI. Évfolyam 3. Szám - 2016. szeptember

XI. Évfolyam 4. Szám - 2016. december

2015.

X. Évfolyam 1. Szám - 2015. március

X. Évfolyam 2. Szám - 2015. június

X. Évfolyam 3. Szám - 2015. szeptember

X. Évfolyam 4. Szám - 2015. december

2014.

IX. Évfolyam 1. Szám - 2014. március

IX. Évfolyam 2. Szám - 2014. június

IX. Évfolyam 3. Szám - 2014. szeptember

IX. Évfolyam 4. Szám - 2014. december

2013.

VIII. Évfolyam 1. Szám - 2013. március

VIII. Évfolyam 2. Szám - 2013. június

VIII. Évfolyam 3. Szám - 2013. szeptember

VIII. Évfolyam 4. Szám - 2013. december

2012.

VII. Évfolyam 1. Szám - 2012. március

VII. Évfolyam 2. Szám - 2012. június

VII. Évfolyam 3. Szám - 2012. szeptember

VII. Évfolyam 4. Szám - 2012. december

2011.

VI. Évfolyam 1. Szám - 2011. március

VI. Évfolyam 2. Szám - 2011. június

VI. Évfolyam 3. Szám - 2011. szeptember

VI. Évfolyam 4 . Szám - 2011. december

2010.

V. Évfolyam 1. Szám - 2010. március

V. Évfolyam 2. Szám - 2010. június

V. Évfolyam 3. Szám - 2010. szeptember

V. Évfolyam 4. Szám - 2010. december

2009.

IV. Évfolyam 1. Szám - 2009. március

IV. Évfolyam 2. Szám - 2009. június

IV. Évfolyam 3. Szám - 2009. szeptember

IV. Évfolyam 4. Szám - 2009. december

2008.

III. Évfolyam 1. Szám - 2008. március

III. Évfolyam 2. Szám - 2008. június

III. Évfolyam 3. Szám - 2008. szeptember

III. Évfolyam 4. Szám - 2008. december

2007.

II. Évfolyam 1. Szám - 2007. március

II. Évfolyam 2. Szám - 2007. június

II. Évfolyam 3. Szám - 2007. szeptember

II. Évfolyam 4. Szám - 2007. december

2006.

I. Évfolyam 2. Szám - 2006. szeptember

I. Évfolyam 3. Szám - 2006. december

Cser Orsolya:

PÉNZÜGYI BIZTONSÁG ÉS KIBERBIZTONSÁG A BANKI RENDSZEREK TERÜLETÉN

Absztrakt

A biztonság az egyik legalapvetõbb emberi szükséglet, amely sohasem önmagában, hanem mindig a veszélyhelyzetre történõ reagálásként jelenik meg. Egy állam belsõ biztonságát jelenti a politikai, társadalmi, gazdasági rend megóvása, a veszélyek elhárítása, mint például a gazdasági terrorizmus eszköze, a kibertámadás. A modern hadviselés egyik legfontosabb színtere a kibertér. Ennek támadása a banki rendszerek esetében fontossá tette azt, hogy az informatikai rendszerek a lehetõ leginkább biztonságos módon kerüljenek kialakításra a szervezeten kívül és belül. A pénzügyi szolgáltatási tevékenység csak a mûködési kockázatok csökkentését szolgáló információs és ellenõrzési rendszer, valamint a rendkívüli helyzetek kezelésére vonatkozó terv megléte esetén kezdhetõ meg, illetve folytatható. Ennek érdekében a jövõre vonatkozóan érdemes kidolgozni egy olyan gyakorlati szabályozást – a többféle területen használt Legjobb Gyakorlatok (Best Practises) módszerével -, amely által a pénzügyi szervek (bankszektor) összehangoltan és azonnali reagálással képesek fellépni az õket ért támadások ellen.

Security is one of the most basic human needs, which is never alone, but always in the emergency response as shown. Internal security of a state is the political, social and economic order to preserve or eliminate hazards, such as instrument of economic terrorism, cyber attack. Cyberspace is a major arena of modern warfare. This attack has made it important for the banking system, the IT systems in the most secure manner are developed inside and outside the organization. Financial service activities must be initiated in the event of an intention to information and control systems to reduce operational risks and to manage emergency situations or continued. To this end, you may want to develop a practical scheme for the future - in a number of ways for Best Practices (Best Practises) method - which is coordinated by the financial authorities (banking) and are capable of immediate response to counteract the attacks against them.

Kulcsszavak: kibertámadás, informatikai rendszer, elektronikus szolgáltatás, bankbiztonság ~ cyber attack, IT system, electronic service, bank security

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz