Tóth Bence:

Menetidő- és menetvonalhossz növekedés gráfelméleti alapú vizsgálata a magyarországi vasúthálózaton állomások és állomásközök zavara esetén

Absztrakt

A cikkben egy, a magyarországi vasúthálózatot modellező súlyozott irányított gráf segítségével az egyes állomáspárok közötti minimális menetidőket és menetvonalhosszakat mutatom be a zavarmentes és az egyes állomások és állomásközök törlésével létrehozott zavart hálózatokban. Ezek segítségével az adott hálózati elem zavarának hatását vizsgálom a rajtuk áthaladó menetvonalak menetidejére és hosszára.

A weighted directed graph modelling the railway network of Hungary is used to determine the minimal running times and lengths of paths for the actual network and on disturbed networks describing the damage of each station and line section by deleting the corresponding edges of the graph. By using these data, the effect of the damage of the stations and line sections on the paths passing through them is examined.

Kulcsszavak: kritikus infrastruktúra, vasúthálózat, gráfelmélet, legrövidebbút-probléma ~ critical infrastructure, railway network, graph theory, shortest path problem

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz