Absztrakt Jelen korunkban az internet által nyújtott szolgáltatások és az elérhető lehetőségek teljesen átalakították az életünket. Felmérések alapján kimondható, hogy a lakosság jelentős többsége naponta használja az internetet kortól és lakhelytől függetlenül. Meglehet a felhasználói digitális kompetencia nincs magas szinten és ezzel együtt a biztonságtudatosság sem. [1] A felhasználók, valamint a kis és középvállalatok védelméről jelenleg szervezetten, valós idejű, azonnali megoldással senki sem gondoskodik. A meglévő szolgáltatások és lehetőségek, mind csak az incidenst követően, manuális és statikus bejelentési, valamint segítségnyújtási lehetőséget biztosítanak, ha biztosítanak. Jelen cikkemben bemutatom azt az általam kidolgozott valós idejű, dinamikus segítségnyújtási lehetőséget, melynek alkalmazásával biztosítható lenne mind az általános felhasználó, mind azok a szervezetek informatikai védelme, amelyek nem tartoznak a törvényi hatály alá. Úgy, mint az internetes zaklatás, a vírustámadás és a rendszerösszeomlás. Nowadays the internet supported applications and the available possibilities reformed our life. It can declare on base of surveys that the society use daily the internet independently of age or locality. Beside this practise the digital competency and the safety awareness are low level. The organized real time digital defence solution of the civil users and the small and middle enterprises are not available yet. Currently the available service supports means help after the incident by manual and static way. In this article I introduce own invented system that means real time and dynamic defence solution possibility for the public users and for the undefended users whom are not defended by laws obligation. The purposed incidents are cyberbullying, virus attacks and system disaster. Kulcsszavak: internetes segélyhívó rendszer, vírustámadás, internetes zaklatás, rendszerösszeomlás ~ internet emergency call system, virus attack, cyberbullying; system disaster
|