Attila Schüller

INFORMATION SECURITY ANOMALIES IN THE IT SYSTEMS OF HUNGARIAN PUBLIC EDUCATION

Abstract

IT systems in public education involve information security risks due to recurrent security incidents. The author has carried out case studies to demonstrate that the reason for these incidents is the human factor. Public education is part of the critical infrastructure through its link with the public administration and associated IT infrastructure. Therefore greater attention should be paid to the information security of these systems. However, it should also be borne in mind that if the public administration authorities are negligent with the national systems our protection in more endangered fields may not be sufficient to counteract cyber terrorism.

A közoktatásban kötelezően előírt informatikai rendszerek számos információbiztonsági kockázatot rejtenek magukban, melyek miatt visszatérő biztonsági incidensek fordulnak elő. A szerző esettanulmányokat készített, melyen keresztül rávilágít, hogy ezen incidensek oka kizárólag a humán faktor. A közoktatás egyrészt a közigazgatáson keresztül, másrészt a hozzá kapcsolódó informatikai infrastruktúrán keresztül épül be a kritikus infrastruktúrába. Emiatt kiemelt figyelmet kellene fordítani a működéséhez szükséges rendszerek információbiztonsági és informatikai védelmére. Továbbá elgondolkodtató, hogy ha a közigazgatási szervek ennyire hanyagul kezelnek országos rendszereket, akkor a cyber terrorizmus által még inkább veszélyeztetett területeken vajon elegendő védelemmel rendelkezünk-e.

Keywords: information security, public education, human factor ~ információbiztonság, közoktatás, emberi tényező

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz