Domboróczky Zoltán

A MARKETING IS LOGISZTIKAI PROBLÉMAKÉNT INDULT...

Absztrakt

Az ellátási lánc szemlélet megjelenésével új ciklus kezdődött a logisztika és ennek köszönhetően a vállalatirányítás működésében. Az ellátási lánc kiterjesztett logisztikai értelmezése felhívta a figyelmet arra, hogy a vállalatok logisztikai folyamatai napjainkban már egészen a fogyasztóig, végfelhasználóig nyúlnak. A fogyasztói igények ilyen mértékű figyelembe vétele óhatatlanul a logisztika és a marketing szorosabb együttműködését követeli meg. Valójában napjaink dinamikusan változó és telített piacain a vállalatok versenyképességének záloga e két terület által közösen nyújtott fogyasztói szolgáltatások színvonalán múlik. Az elmúlt időszakra jellemző funkcionális elhatárolódást a versenyképesség elérése és megtartása érdekében tehát felváltotta a részstratégiák összhangja, ha nem is minden vállalati funkció esetében, de a vállalati értéklánc meghatározó területein a termelés, a logisztika és a marketing vonatkozásában biztosan.

With the appearing of supply chain viewpoint a new cycle began in the filed of logistics and due to that in the leading of firms as well. The interpretation of the outspread logistical supply chain called the attention to the fact that recently the logistical process of the organisations stretch as far as the costumers and end users. Paying attention to the needs of costumers in such a high degree unavoidably demands the closer cooperation of the logistics and marketing. As a matter of fact in the  dynamically changing and overstocked markets of recent days the collateral of the companies competitiveness depend on the level  of costumer services given by the two areas. The functional isolation characterizing the last period has been replaced by the union of the part strategies in order to reach and keep competitiveness although not in the case of all the business functions but surely the determined areas of the companies' value chain such as production, logistics and marketing.

Kulcsszavak: logisztika, marketing, harmonizáció, ellátási lánc, fogyasztói megelégedettség, vevőkiszolgálás ~ logistics, marketing, union, supply chain, costumer satisfaction, buyer service

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz