Gerő Péter

A TANÍTÁS/TANULÁS ESZKÖZEI ÉS MÓDSZEREI:
EGYMÁST FEJLESZTVE ÉS EGYMÁSRA VÁRVA

Absztrakt

A cikk a tanulási/tanítás eszközei és módszerei fejlődésének néhány összhangjáról és egyenetlensé­géről szól. Az eszközök fejlődése időnként a módszerek fejlődéséhez vezet, amint azt - például - a Skype-nak a Moodle-tevékenységek között való megjelenésén látjuk. A fordított folyamat figyelhető meg a virtuális osztályterem történetében, ahol az eszközök követték a módszertani szükségleteket. De hézagok is vannak: egyelőre a mastery learning-nek nincsenek megfelelő eszközei és az interaktív táblának nincs megfelelő módszertana.

The article is about some harmonies and disharmonies in development of learning/training tools and methods. Development of tools sometimes causes development of methods, as we see - for example - as Skype has appeared among the activities of Moodle. The reverse process is to be observed in the history of virtual classrooms when tools have been followed the methodology needs. But there are gaps as well: mastery learning has no proper tools and smartboards have no proper methodology yet.

Kulcsszavak: tanítási/tanulási módszerek, Moodle, interaktív tábla, virtuális osztályterem, elsajátí­táshoz vezető tanulás ~ teaching/learning methods, Moodle, smartboard, virtual classroom, mastery learning

 

A teljes cikk megtekintése »

 

 

Vissza a tartalomhoz