Absztrakt A távoktatás, a XXI. század oktatási struktúrájának meghatározó szelete és a közeljövőben jelentősége és súlya egyre nő. A modern távoktatás korunk technikai vívmányait felhasználva lehetővé teszi az oktatás teljesen újszerű módjának az e-learningnek az alkalmazását. Napjainkban megjelent és rohamosan terjed - nem csak az oktatás területén - az un. felhő technológia (cloud technology, cloud computing), ami a hálózatos technológiára épít. Így az oktatásban felhő pedagógia nevet viselő új módszer(tan) legfőbb jellemzője, hogy a felhőként aposztrofált számítógépek csoportjainak teljesítményét, illetve azok egy részét a virtuális térben elérve, saját erőforrásainkat felszabadítva használhatjuk. Jelen cikkben az olvasó áttekintést kap a felhőpedagógia mibenlétéről, a szerzők által legfontosabbnak vélt tartalmi elemeiről, azok alkalmazási lehetőségeiről, hatékonyságot növelő szerepéről a távoktatásban. A cikkírók legfrissebb kutatási eredményeiket gyűjtötték össze, szemléltetve a korunk forradalmian új lehetőségeit a virtuális térben történő oktatás során. The distance learning, the 22th century educational structure determining the near future importance and the weight growing. Using the modern distance learning our technical makes it possible for the education is completely innovative manner in the e-learning's application. Today, appeared and rapidly covered not only the field of education, the cloud technology, which builds on the network technology. This is new method in the teaching, in the practice it named cloud-teaching. It means, that the users use the virtual space for their works and not their own computers' energy. Kulcsszavak: e-learning, felhő technológia, felhő pedagógia, közösségi terek, közösségi munka ~ e-learning, cloud technology, cloud pedagogy, community spaces, community work
|