Absztrakt/Abstract Működik Magyarországon egy online e-Learning club oktatók számára. A klubtagok különböző felsőoktatási intézményekben oktatnak. Tapasztalataikat, eredményeiket több mint 3 éve osztják meg egymással. Az első írásban az egész életen át tartó és az egész életre kiterjedő tanulás formális és nem formális módjairól írnak a szerzők. A második cikk az élethelyzethez igazított tanuláselveiről és módszereiről szól. Harmadikként bemutatatásra kerül, hogy hogyan vált az elektronika az oktatás tárgyából és eszközéből annak színterévé. A negyedik írásban az élménypedagógia kerül elemzésre. Az ötödik írásban a szoftverrobotok oktatásban történő alkalmazhatóságáról olvashatunk. There is an online Club for e-Learning researcher-educators in Hungary. Members of the Club are lecturers in different Universities and Colleges. They research some aspects of e-Learning together since more than three years. First aspect is coherency of lifelong and life-wide learning - formal and/or informal sides of e-Learning. Second one is life-tailored learning - principles of the new methodology-, competence-oriented methods and culture using of technology and virtual classrooms. Third aspect is progress of technological environment of e-Learning - how did electronics turn from subject and tool of education to scene of education? Fourth topic is method of the experience pedagogy in e-Learning - motivation for learning, commitments, attitudes, personalities, interactive teaching materials and learning by enjoying. Last research line of members is application of software robots in e-Learning - searching robots, translating robots, text recognition robots, speech recognition robots, plagiarism-recognition robots, simulators, tutor robots. Kulcsszavak/Keywords: felhőtanulás, egész életre kiterjedő tanulás, élethelyzethez igazított tanulás, élmánypedagógia, szoftver robotok ~ cloud learning, lifelong learning, life-wide learning, life-tailored learning, experience pedagogy, software robots
A teljes cikk megtekintése / Full article »
Vissza a tartalomhoz / Back to content
|