Absztrakt A korszerű informatika szolgáltatásai, a szolgáltatások feltételeinek megteremtésére, nyújtására és igénybevételére irányuló informatikai tevékenységek tervezettsége, szervezettsége, egységes irányítása alapvetően határozza meg a szervezetek, szakterületek, társadalmi tevékenységi szférák működésének eredményességét, minőségét. A szakirodalom eddig kevéssé foglalkozott az informatikai irányítás kérdéseivel olyan összetett szervezetrendszerekben, mint a közigazgatás és a védelmi szféra szervezetei. Az informatikai irányítás feladatainak elemzése előfeltétele egy informatikai irányítási rendszer kialakításának, a jog- és feladatkörök meghatározásának, illetve egy ilyen rendszer értékelésének. Jelen publikáció bemutatja az informatikai irányítás feladatainak egy lehetséges csoportosítását és meghatározza az egyes feladatok alapjait, főbb jellemzőit. Planning, organization, and direction of activities producing and utilizing IT services fundamentally determines the operational effectiveness and quality of organizations, professional areas, social activity spheres. The professional literature so far hardly addressed the issues of IT management in such complex organizational structures, as public administration, and defense sphere organizations. Analysis of IT management tasks is necessary for implementing an IT management system, determining the rights and responsibilities, and assessing such a system. Recent publication presents a classification of IT management/control tasks, and determines their basics, main characteristics. Kulcsszavak: informatikai vezetés és irányítás, az informatikai irányítás feladatai, jog- és feladatkörök ~ IT management, IT management tasks, rights and responsibilities
|